Spis treści

Regulamin świadczenia usług

z dnia 01.06.2023 r.

§ 1 Postanowienia ogólne i definicje

  1. Regulamin definiuje zasady dotyczące zakupu, organizacji oraz uczestnictwa w szkoleniach oraz korzystanie z usług doradczych realizowanych przez PM Navigator, jak również proces i możliwy zakres postępowania reklamacyjnego.
  2. Zamawiający oraz Uczestnicy akceptują niniejszy Regulamin oraz zobowiązują się do przestrzegania jego zapisów, a warunkiem zawarcia Umowy jest jego akceptacja.

Informacje ogólne:

  1. Krzysztof Kamiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą PM Navigator Krzysztof Kamiński, z siedzibą w Gdańsku, przy ulicy Skarżyńskiego 3d/3, 80–463 Gdańsk, NIP: 5842477372, REGON: 220847370, reprezentowany przez właściciela Krzysztofa Kamińskiego lub wskazanego przedstawiciela (dalej jako PM Navigator)
  2. Dane kontaktowe znajdują się na stronie internetowej pmnavigator.pl w zakładce Kontakt i obowiązują do wszelkiej formalnej komunikacji drogą elektroniczną.

Definicje:

  1. Regulamin – oznacza niniejszy dokument: Regulamin świadczenia usług PM Navigator.
  2. Zamawiający – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, instytucje państwowe lub samorządowe zgłaszający osobę lub grupę osób do udziału w szkoleniu lub zamawiający usługę doradczą.
  3. Uczestnik – osoba biorąca udział w szkoleniu lub objęta programem usług doradczych, zgłoszona samodzielnie lub przez Zamawiającego.
  4. Konsument – osoba fizyczna występująca w roli Zamawiającego, gdzie zamówione usługi nie są bezpośrednio związane z działalnością gospodarczą lub zawodową tej osoby
  5. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
  6. Siła wyższa – zdarzenie lub zjawisko o charakterze nadzwyczajnym, któremu nie było można zapobiec, mogące zakłócić lub uniemożliwić realizację usług, w tym choroba trenera lub konsultanta PM Navigator lub partnera PM Navigator
  7. Usługa – usługa szkoleniowa lub doradcza świadczona na rzecz Zamawiającego.
  8. Umowa – umowa o szkolenie, doradztwo lub odrębnie zdefiniowany pomiędzy Zamawiającym a PM Navigator zakres usług.
  9. Strona internetowa – oznacza stronę internetową pmnavigator.pl, która spełnia funkcje informacyjne dotyczące zakresu oferowanych usług jak również umożliwia komunikację z PM Navigator, w tym dokonywanie zgłoszeń na szkolenie.
  10. Zgłoszenie – oświadczenie woli skorzystania z usług przez Zamawiającego dokonane za pośrednictwem strony internetowej, formy pisemnej, wiadomości e‑mail lub ustnie, w którym Zamawiający oświadcza, że zgłasza siebie lub osoby trzecie na szkolenie lub zamawia dodatkowe usługi lub materiały. Wysłanie zgłoszenia nie gwarantuje realizacji usługi szkoleniowej i nie oznacza zawarcia umowy na świadczenie usług szkoleniowych.
  11. Potwierdzenie zgłoszenia – wiadomość e‑mail, w której PM Navigator potwierdza Zamawiającemu przyjęcie zgłoszenia, co nie stanowi jeszcze potwierdzenia zawarcia Umowy o świadczenie usług szkoleniowych.
  12. Potwierdzenie szkolenia – oznacza wiadomość e‑mail wysłaną do Zamawiającego potwierdzającą przyjęcia przez PM Navigator szkolenia do realizacji, gdzie wiadomość zawiera między innymi termin, agendę oraz tryb realizacji szkolenia.
  13. Koncepcja szkoleń – dokument, w którym PM Navigator definiuje zakres i warunki dedykowanych szkoleń zamkniętych, który nie stanowi jednak oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
  14. Informacje o szkoleniu – zamieszczone na stronie internetowej informacje dotyczące realizowanych szkoleń; Informacja o szkoleniu nie stanowi Oferty w rozumieniu Regulaminu, ani w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
  15. Formularz zgłoszenia – formularz dostępny na stronie internetowej za pomocą którego Zamawiający dokonuje Zgłoszenia.

§ 2 Zawieranie i realizacja umów o świadczenie usług szkoleniowych i doradczych

Zgłoszenie na Szkolenie

  1. Zamawiający może zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniach oferowanych przez PM Navigator poprzez:
    1. Wypełnienie formularza na stronie internetowej
    2. Przesłanie zgłoszenia pocztą elektroniczną do przedstawiciela PM Navigator
    3. Ustne lub w innej formie poinformowanie o chęci uczestnictwa w szkoleniu
  2. Niezależnie od formy zgłoszenia, Zamawiający potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem i nie wnosi do jego treści żadnych uwag. W przypadku zgłoszenia w innej formie niż poprzez formularz na stronie internetowej, PM Navigator prześle Zamawiającemu stosowne oświadczenie o akceptacji Regulaminu, którego poprawne wypełnienie będzie warunkiem skutecznego dokonania zgłoszenia.
  3. Przedstawiciel PM Navigator skontaktuje się bez zbędnej zwłoki z Zamawiającym w celu potwierdzenia otrzymania zgłoszenia.
  4. W przypadku ewentualnych niejasności związanych ze zgłoszeniem, przedstawiciel PM Navigator, wykorzystując dane podane w trakcie składania zgłoszenia, skontaktuje się z Zamawiającym w celu doprecyzowania szczegółów zgłoszenia.
  5. Zamawiający w ramach Zgłoszenia przekaże PM Navigator wszystkie dane wymagane do wystawienia faktury lub przekaże je na dalszym etapie procesowania zgłoszenia, nie później jednak niż przed wymaganymi czynnościami związanymi z płatnościami za Usługę.
  6. Podanie danych kontaktowych Zamawiającego w trakcie zgłoszenia jest dobrowolne, jednak warunkuje potwierdzenie zgłoszenia na szkolenie oraz dalsze procesowanie zgłoszenia.
  7. Zgłoszenie na szkolenie powinno być realizowane przez Zamawiającego, który jest do takiego zgłoszenia uprawniony.
  8. Zgłoszenie powinno być dokonane nie później niż 7 dni przed planowaną datą rozpoczęcia szkolenia, chyba że będzie to realizowane po uzgodnieniu z PM Navigator.
  9. Wysłanie zgłoszenia nie jest jednoznaczne z przyjęciem zgłoszenia do realizacji.
  10. W sytuacjach, w których ilość uczestników zgłoszonych na dane szkolenie osiągnie maksimum, przedstawiciel PM Navigator ma możliwość nie przyjąć zgłoszenia, o czym poinformuje Zamawiającego bez zbędnej zwłoki.
  11. W sytuacjach, w których ilość uczestników zgłoszonych na dane szkolenie nie osiągnie minimum, PM Navigator ma prawo nie zrealizować danego szkolenia, o czym poinformuje Zamawiającego bez zbędnej zwłoki, nie później niż 7 dni przed planowaną datą rozpoczęcia szkolenia. Wszelkie rozliczenia wynikające z takiej sytuacji są opisane w ramach tego Regulaminu.

Zawarcie Umowy

  1. Warunkiem koniecznym do zawarcia umowy jest zapoznanie się i akceptacja Regulaminu.
  2. Potwierdzenie szkolenia przesłane przez PM Navigator jest prawnie wiążące i oznacza zawarcie umowy pomiędzy Zamawiającym oraz PM Navigator, co skutkuje obowiązkiem zapłaty.
  3. PM Navigator prześle drogą elektroniczną potwierdzenie, anulacje bądź modyfikacje szczegółów realizacji szkolenia nie później niż 7 dni przed planowaną datą rozpoczęcia Usługi.
  4. Zamawiający akceptuje możliwość realizacji Usługi przy wykorzystaniu partnerów merytorycznych PM Navigator przy czym ta informacja będzie podana w opisie Usługi lub Ofercie oraz zawarta w potwierdzeniu szkolenia.
  5. Zawarcie Umowy na usługi doradcze będzie każdorazowo realizowane na bazie dedykowanej Zamawiającemu oferty oraz jej wyceny, a po akceptacji warunków oferty przez Zamawiającego, strony podpiszą stosowną umowę.

Wynagrodzenie oraz warunki płatności za Usługi

  1. Informacja o cenie za Usługę jest dostępna w opisie szkolenia na stronie internetowej lub w Ofercie w przypadku szkoleń zamkniętych.
  2. Ceny Usług realizowanych przez PM Navigator podane są w kwotach netto. Usługi podlegają opodatkowaniu stawką 23 % VAT, z wyjątkiem zajęć zwolnionych z VAT na podstawie art. 43 pkt. 26 i pkt. 29 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, tekst jednolity).
  3. Zamawiający otrzyma od PM Navigator fakturę VAT wynikającą z zawartej umowy oraz zrealizowanej lub planowanej Usługi. Nie ma możliwości wystawienia faktury bez skutecznie zawartej Umowy.
  4. Płatność za Usługę dla Zamawiającego będącego osobą fizyczną:
    1. Płatność powinna być zrealizowana minimum 5 dni przed datą rozpoczęcia Usługi na bazie faktury pro forma wystawionej przez PM Navigator.
    2. Brak wpłaty w terminie oznacza rezygnację Zamawiającego z uczestnictwa w potwierdzonym szkoleniu. Nie zwalnia to Zamawiającego z obowiązku płatności za Usługę, której wykonanie zostało przez Strony uzgodnione.
    3. W szczególnych sytuacjach, PM Navigator dopuszcza możliwość płatności w terminie późniejszym, ale wymaga to osobnych ustaleń pisemnych pomiędzy Zamawiającym a PM Navigator, przy czym poczta elektroniczna jest uznawana jako obowiązująca forma pisemna w tym zakresie.
  5. Płatność za Usługę dla Zamawiającego będącego osobą prawną, instytucją państwową lub podmiotem nie posiadającym osobowości prawnej:
    1. Płatność powinna być zrealizowana maksymalnie do 14 dni od realizacji Usługi na podstawie faktury VAT, którą PM Navigator wystawi Zamawiającemu po realizacji Usługi.
    2. W szczególnych sytuacjach, PM Navigator dopuszcza możliwość płatności w terminie późniejszym, ale wymaga to osobnych ustaleń pisemnych pomiędzy Zamawiającym a PM Navigator, przy czym poczta elektroniczna jest uznawana jako obowiązująca forma pisemna w tym zakresie.
    3. W szczególnych sytuacjach PM Navigator może wymagać od Zamawiającego realizacji płatności przed realizacją Usługi na podstawie wystawionej faktury pro forma – o takim fakcie PM Navigator poinformuje Zamawiającego najpóźniej w trakcie potwierdzenia szkolenia, gdzie akceptacja i wykonanie płatności przez Zamawiającego są warunkiem koniecznym do formalnego zawarcia Umowy.
  6. Zamawiający udziela zgody na wysyłanie faktur, w tym faktur korygujących oraz duplikatów drogą elektroniczną na kontakt udostępniony PM Navigator w trakcie zgłoszenia. W przypadku zmiany lub innego adresu do wysyłki faktury, Zamawiający poinformuje PM Navigator bez zbędnej zwłoki, nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem realizacji Usługi lub w terminie umożliwiającym wystawienie i przesłanie faktury pro forma na właściwy adres.
  7. W sytuacji, gdy Usługa organizowana przez PM Navigator nie odbędzie się w zaplanowanym terminie, kwoty wpłacone na poczet odwołanej Usługi PM Navigator zaliczy na poczet Usługi organizowanej w innym terminie lub na wniosek Zamawiającego zwróci wpłaconą kwotę na wskazany rachunek bankowy bez zbędnej zwłoki, nie później niż w przeciągu 7 dni roboczych od dnia otrzymania takiej dyspozycji w formie pisemnej, gdzie poczta elektroniczna jest uznawana za formę pisemną. W takiej sytuacji, jeśli ma to zastosowanie, PM Navigator wystawi i prześle Zamawiającemu fakturę korygującą.

Rezygnacja lub zmiana Usługi

  1. Zamawiającemu nie będącemu Konsumentem przysługuje prawo do rezygnacji lub zmiany szczegółów Usługi na następujących zasadach:
    1. W przypadku poinformowania PM Navigator minimum 14 dni przed rozpoczęciem planowanej realizacji Usługi, bezkosztowo, a ewentualne przedpłacone środki zostaną w 100% zwrócone Zamawiającemu.
    2. W przypadku poinformowania PM Navigator minimum 7 dni przed rozpoczęciem planowanej realizacji Usługi, Zamawiający zobowiązany jest do uiszczenia opłaty manipulacyjnej w wysokości 50% ceny, a ewentualne wpłacone środki zostaną mu zwrócone w 50% kwoty uiszczonej na rzecz PM Navigator.
    3. W przypadku poinformowania PM Navigator w okresie krótszym niż 7 dni przed rozpoczęciem planowanej realizacji Usługi, Zamawiający zobowiązany jest do zapłaty 100% ceny.
    4. Skuteczne poinformowanie PM Navigator wymaga formy pisemnej, przy czym poczta elektroniczna jest za taką uznawana.
    5. PM Navigator będzie wraz z Zamawiającym szukał najkorzystniejszych możliwości polubownego rozwiązania ewentualnego sporu wynikającego z rezygnacji lub zmiany szczegółów Usługi. Jakiekolwiek odrębne ustalenia dla swej ważności muszą być zawarte w formie pisemnej oraz potwierdzone przez PM Navigator.
  2. Zamawiającemu będącemu Konsumentem przysługuje prawo do rezygnacji lub zmiany szczegółów Usługi na następujących zasadach:
    1. Jeśli umowa została zawarta na odległość lub poza lokalem, do 14 dni od jej zawarcia Konsument ma prawo od niej odstąpić w myśl przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r., poz. 287). W takim przypadku wymagane jest by Konsument poinformował PM Navigator o odstąpieniu w formie pisemnej drogą elektroniczną.
    2. Konsument traci prawo odstąpienia od Umowy z chwilą rozpoczęcia realizacji Usługi objętej Umową.
    3. Po upływie 14 dni od zawarcia umowy, oraz w przypadku gdy Konsument chce zrezygnować z Usługi, a poinformuje PM Navigator w terminie krótszym niż 7 dni od planowanej daty rozpoczęcia Usługi, Konsument ma wówczas obowiązek zapłaty 100% ceny za Usługę. PM Navigator dokona starań by zaproponować Konsumentowi termin odbycia szkolenia w innym terminie, a Konsument będzie mógł z tej propozycji skorzystać bez dodatkowych kosztów maksymalnie w przeciągu 12 miesięcy od momentu rezygnacji przez Konsumenta.
    4. PM Navigator będzie wraz z Konsumentem szukał najkorzystniejszych możliwości polubownego rozwiązania ewentualnego sporu wynikającego z rezygnacji lub zmiany szczegółów Usługi. Jakiekolwiek odrębne ustalenia dla swej ważności muszą być w formie pisemnej potwierdzone przez PM Navigator.
  3. PM Navigator zastrzega sobie prawo do anulacji lub zmiany szczegółów Usługi. Dla szkoleń otwartych, w sytuacji gdy liczba zgłoszonych osób nie pokryje kosztów realizacji, PM Navigator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu lub całkowitej anulacji Usługi.
  4. W przypadku wystąpienia siły wyższej lub z przyczyn za które PM Navigator nie ponosi odpowiedzialności, PM Navigator ma prawo anulować termin Usługi, gdzie Zamawiającemu zostanie zwrócone 100% ceny lub, jeśli Zamawiający wyrazi zgodę, PM Navigator zaproponuje nowy termin realizacji Usługi.
  5. W przypadku nieobecności na zajęciach Zamawiającego lub osób przez niego zgłoszonych, PM Navigator zaliczy całą kwotę wpłaconą przez Zamawiającego na poczet opłaty manipulacyjnej, a Zamawiającemu nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia, w takiej sytuacji Zamawiający nie nabywa prawa do skorzystania z innych Usług realizowanych przez przez PM Navigator, ani też prawa żądania zwrotu wpłaconej kwoty.

§ 3 Organizacja Usług Zdalnych

  1. Zamawiający zapisując wskazane przez siebie osoby na Usługę realizowaną w formie zdalnej (online) zobowiązuje się do:
    1. Zapewnienia sobie i/lub osobom wskazanym w trakcie zgłoszenia komputera z monitorem wraz z dostępem do internetu o przepustowości zapewniającej możliwość łączenia bez zakłóceń.
    2. Posiadania zaktualizowanej wersji przeglądarki Google Chrome, FireFox lub Opera.
    3. Czynnego udziału w Usłudze z włączoną kamerą internetową lub gotowością do włączenia kamery internetowej.
    4. W sytuacjach w których ograniczenia lub usterki techniczne uniemożliwiają lub utrudniają realizację Usługi, PM Navigator zastrzega sobie prawo do usunięcia Uczestnika ze szkolenia i zaproponowania innego terminu realizacji Usługi, z którego usunięty Uczestnik może skorzystać maksymalnie w okresie 12 miesięcy od takiego zdarzenia.
    5. Przeniesienie uczestnika na inny termin realizacji Usługi nie zwalnia Zamawiającego z pełnego opłacenia Usługi w przewidzianym terminie.
  2. W przypadku awarii technicznej urządzenia lub infrastruktury technicznej po stronie PM Navigator uniemożliwiającej realizację lub kontynuowanie realizacji Usługi, PM Navigator, zachowując prawo do uzgodnionego wynagrodzenia, zastrzega sobie prawo przeniesienia realizacji Usługi na inny termin, gdzie Zamawiający ma prawo bezterminowego skorzystania ze szkolenia, które wypełni warunki umowne.

§ 4 Odpowiedzialność związana z realizacją usługi

  1. PM Navigator na żadnym etapie ani w żadnym wypadku lub stopniu nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody lub brak zrealizowanych korzyści po stronie Zamawiającego w związku z realizacją lub brakiem realizacji Usługi.
  2. PM Navigator nie ponosi odpowiedzialności za kradzież, uszkodzenie, zaginięcie w trakcie realizacji Usługi rzeczy osobistych oraz innych przedmiotów uczestników.

§ 5 Warunki reklamacji

  1. Zamawiający, który zauważa nieprawidłowości w stosunku do założeń i ustaleń realizowanej Usługi lub ma uwagi dotyczące trenera lub doradcy PM Navigator, powinien zgłosić natychmiast swoje uwagi pracownikowi PM Navigator telefonicznie lub drogą elektroniczną w terminie 3 dni roboczych pod rygorem utraty prawa powoływania się na tę okoliczność w toku realizacji Usługi na jego rzecz przez PM Navigator. Trener lub doradca PM Navigator może wprowadzić zmiany do zakresu, trybu oraz sposobu realizacji Usługi jeśli wszyscy uczestnicy wyrażą na to zgodę oraz jeśli zakres, tryb i sposób realizacji Usług nie podlega licencjom definiującym przebieg Usługi.
  2. Reklamacja zgłoszona pocztą elektroniczną zostanie poddana analizie przez PM Navigator i rozpatrzona w przeciągu 15 dni. Jeśli potwierdzi się, że ustalone warunki Umowy nie zostały dotrzymane, reklamacja zostanie uznana. W takiej sytuacji PM Navigator złoży propozycję Zamawiającemu definiującą sposób oraz warunki rekompensaty za niedotrzymanie warunków Umowy, które Zamawiający może przyjąć lub odrzucić.
  3. W przypadku uznania reklamacji, suma roszczeń nie może przekroczyć wartości zamówienia, którego dotyczy reklamacja. Zamawiający przedstawi ewentualne roszczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej nie później niż w terminie 5 dni od ich wystąpienia, które PM Navigator przeanalizuje i bez zbędnej zwłoki ustosunkuje się do dalszych działań związanych z realizacją lub brakiem realizacji roszczeń.
  4. Wszelkie propozycje Zamawiającego dotyczące rozszerzenia lub modyfikacji zakresu lub trybu realizacji Usługi przedstawione po rozpoczęciu realizacji Usługi, nie zobowiązują PM Navigator do ich wdrożenia lub uwzględniania i nie będą przesłanką do uznania reklamacji, ani ewentualnych innych roszczeń ze strony Zamawiającego.

§ 6 Własność intelektualna, prawa autorskie oraz ochrona prawna materiałów szkoleniowych

  1. Materiały autorskie PM Navigator są chronione prawem autorskim – kopiowanie, użyczanie w całości lub w częściach jest zabronione. Korzystanie z w/w materiałów jest dozwolone dla potrzeb własnych i niekomercyjnych Zamawiającego lub osób na rzecz których realizowane są przez PM Navigator Usługi.
  2. Przekazanie materiałów szkoleniowych Zamawiającemu nie jest przeniesieniem praw autorskich ani jakichkolwiek licencji na korzystanie z materiałów ani zgodą na ich wykorzystywanie na znanych w dniu zawarcia Umowy polach eksploatacji oraz na przyszłych polach eksploatacji powstałych po realizacji Usługi.
  3. Zamawiający nie jest uprawniony do realizacji zbliżonych Usług na rzecz swoich pracowników wykorzystując materiały objęte prawem autorskim, chyba że uprawnione strony wyrażą na to odrębną zgodę.
  4. W trakcie realizacji Usługi na bazie materiałów merytorycznych (zarówno fizycznych jak i elektronicznych) dostarczonych przez dostawców lub partnerów PM Navigator na podstawie licencji lub innych form współpracy, wszelkie prawa autorskie definiowane przez tych dostawców lub partnerów w tych materiałach lub na stronach internetowych tych dostawców lub partnerów, zarówno Zamawiający jak i PM Navigator zobowiązują się w pełni przestrzegać.
  5. Strona internetowa pmnavigator.pl chroniona jest prawem.

§ 7 Przetwarzanie danych osobowych

  1. Wszelkie reguły i zasady ochrony danych osobowych przetwarzanych przez PM Navigator zawarte są w Polityce Ochrony Danych Osobowych dostępnej na stronie internetowej.

§ 8 Postanowienia końcowe

  1. Regulamin wprowadzony jest na czas nieokreślony.
  2. Zmiany Regulaminu nie mają zastosowania dla Umów zawartych przed tą zmianą, chyba że Zamawiający zaakceptuje te zmiany.
  3. Wszelkie spory pomiędzy Zamawiającym a PM Navigator wynikające ze skutecznie zawartej Umowy na bazie zapisów Regulaminu, będą rozpatrywane w pierwszej kolejności w formie polubownej, a w razie braku porozumienia, przez sąd właściwy dla siedziby PM Navigator.
  4. Zamawiający oświadcza, iż zapoznał się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności, rozumie treść tych dokumentów i w pełni ją akceptuje oraz zobowiązuje się do jej przestrzegania w tym do zapewnienia jej przestrzegania przez osoby na rzecz, których PM Navigator świadczy Usługi.

Załącznik nr 1 – Oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Szkoleń